Pojemniczki szczęścia
Wygląda na to, że czas nauki zdalnej, brak zabaw z rówieśnikami i zamknięcie w domach niestety przez dłuższy czas się jeszcze nie skończy.
Ale uczniowie znaleźli sposób na poprawę nastroju. Przez cały tydzień zapisywali miłe rzeczy, które im się przytrafiają. Przygotowali sobie słoiczki, do których wrzucali małe karteczki z informacją co ich ucieszyło. To niezwykle ważne umieć w tej trudnej sytuacji dostrzegać drobne dobre rzeczy, cieszyć się wspólnymi chwilami. Mózg jest neuroplastyczny, a obecna sytuacja niestety najczęściej dorzuca nam smutne myśli, w których się pogrążamy. Dzięki wrzucanym codziennie mayłym kartkeczkom uczniowie sami zobaczyli, że wokół każdego z nas dzieje się wiele pozytywnych rzeczy.
Na godzinie wychowawczej chętnie dzielili się swoimi radościami, a było ich bardzo wiele, m.in.:
- mam ciepło w domu,
- zjadłam pyszne śniadanko,
- obejrzeliśmy całą rodziną film,
- byliśmy całą rodziną na spacerze,
- jeździłem na rolkach,
- mama kupiła słodycze,
- przyjechała ciocia,
- zrozumiałam temat na lekcji,
- nauczyłam się trochę z hiszpańskiego,
- odkryłam swój talent do śpiewania,
- mama czuje się coraz lepiej,
- wyspałem się,
- spałem w moim własnym łóżeczku, pod ciepłą kołderką,
- bawiłem się z bratem itd. itp.
Nie sposób wymienić je wszystkie. Każdego dnia możemy w swoim życiu znaleźć ich naprawdę wiele, mimo, że czasem wydaje nam się, że mijający dzień był beznadziejny. Nauczymy się dostrzegać te cudowności dnia, póki je jeszcze mamy. Wszystkim uczniom polecamy "słoiczki szczęścia".